PP dag 1 Coevorden - Hardenberg

19 juni 2018 - Hardenberg, Nederland

Zou het wel gaan. Blijft mijn lijf in tact. Kan ik het nog wel. Vragen, vragen, vragen. Welnu ik ben op weg; ook naar de antwoorden. We gaan het zien.

Het plan is 10 dagen te lopen en ongeveer 200 kilometer af te leggen. Van te voren heb ik druk overleg gehad met mijn drie dames. Toegegeven; de bijdrage van Bo was zeker substantieel, maar niet echt in woorden. Dat was veel meer moreel.

Nee, voor de juiste adviezen heb ik mij gewend tot Mieke en Lara. En waar het p neerkomt is heel simpel. Niet overdrijven, op tijd rust nemen.

Dat heb ik vandaag toegepast. Ik heb vier keer uitgebreid gerust en zeer rustig gelopen.

Vanmorgen ben ik precies op tijd van huis gegaan in Rotterdam, want ik had mijn achterste nog niet op het plucheplaats of de trein vertrok. Want zoals u allen weet: de trein die wacht niet ( zie het verhaal van de gele taxi - Gouden Boekjes).

En nu zou ik zomgraag willen zeggen dat ik vandaag foutloos ben gelopen. Bijna bijna..... maar nog in Coevorden - terwijl ik op de kaart sta te turen, stopt er een bestelbusje naast me, het raampje open.

“Doet oe het Pieterpad? Ben oe de weg kwiet?

Twee haarscherpe analyses, waarbij hij beter wist dat ik de weg kwiet was dan ikzelf. Maar in no time zat ik weer op het juiste spoor... met grote dank aan de bestelbusman!

Het is anders dan in Frankrijk. Meer wegen, meer mensen en alles gaat in het Nederlands. Das toch flink wennen.

Wat hetzelfde blijft is de allervriendelijkste wijze waarop men je bejegent. Ontzettend leuk.

Ik ben nu in  Hardenberg. Ik slaap bij een adres uit vrienden op de fiets. Hij jis tuinier en ik heb al driekwartier ( als het geen uur was) in zijn tuin doorgebracht. Het is een wonder. Het is net geen postzegel, maar wel met 80 soorten fruit.

Vanavond vroeg te bed, want zelfs  op je dooie akkeertje boijft 20km gewoon 20 km.