Oefenen - dag 1 - Vandans - Heinrich Hueter Hutte

18 juli 2019 - Schruns, Oostenrijk

Lieve Lezers,

Eigenlijk is het een beetje nep: u bent van mij enorme afstanden gewend over een langere periode. En nu gaat het om een oefenrondje van 10 dagen om te bezien of ik het nog kan cq durf.

Als u daarom wilt afhaken, dan zou ik zeggen: doe dat nu! Zo niet dan ga ik onverbiddelijk en onontkoombaar door. U bent gewaarschuwd.

Vannacht hadden wij een enorm leuk hotelletje in Latschau, een aangename vlek op de kaart. Na een goed ontbijt en wat boodschappen begonnen wij onze tocht om tien over negen in Vadans (648 meter).

Het weer is goed en wij stappen optimitisch voort. Wij onderhouden een gebroken conversatie, want het gaat vanaf  meter nul omhoog, en we hebben onze adem nodig voor andere dingen.

Ik was  bezorgd over mijn co ditie, maar vandaag heb ik een superdag. Vooral het laatste stuk gingen de benen vanzelf. Inmiddels zitten we op 1760 meter en zijn we vandaag ruim 1100 verticale meters gestegen.

Het is allemaal spectaculair prachtig. Eerst langs een beek door een oud en kracntig dennenbos, later door bloemen zeeen e  uiteindelijk over de Alpen weides. Echt genieten, alhoewel .....

De paden gaan langs steile afgronden en het is maar goed dat Maarten nijver voor mij uittstapt. Zonder hem was net nauwelijks te pruimen geweest af en toe. Maar nu met hem voor me is het ineens " a different ballgame". Mind you, ik sta nog steeds niet te juichen bij gapende klo enen net naast me, maar het is te doen.

Ook helpt de rugzak. Er zit ruim 9 kilo is, maar het lijkt wel helemaal niks. En die ene keer dat ik wat te ver naar achteren kwam met het evenwicht, was de correctie zeer natuurlijk en eenvoudig.

Maw het lijkt er op dat ik net als Maarten van der Weijden mijn oplossing gevinden heb. MAAR ........ vandaag had ik een topdag. Niets kostte moeite en alles ging vanzelf. Ik wacht even rustig af tot de grote SOF DAG en dan praten we verder.

Maar ondertussen.... die bergen, ach die bergen: wat zijn ze mooi.

We zitten  u in een  berghut op 1760 meter in een waarlijk dramatische setting: kale pieken, fraaie vergezichten, schitterende wolkenluchten. We kunnen gratis koud douchen en anders hebben voor 1 euro 2 minuten warm water. Ik cenk dat ik er toch wel een euro voor over heb.

1. John:
    18 juli 2019
    Het licht doet afgronden snel verbleken
  2. Riek:
    18 juli 2019
    Afhaken.😂We genieten van je verhalen.👏ga lekker door.en volgend jaar de Gr 5 afmaken.
  3. IenG:
    20 juli 2019