Oefenen voor nog een poging GR5 - prelude

17 juli 2019 - Vandans, Oostenrijk

Ik kan het niet laten. Na mijn desastreuse poging om de GR 5 af te lopen, heb ik nagedacht. Een uiterst moeizaam proces, vooral als het ook zelfreflexie inhoudt.

Niettemin is de conclusie duidelijk en wil ik nu een test doen. Als belangrijkste conclusies heb ik:

Ik ben te vroeg gaan wandelen in de bergen

Mijn rugzak was te zwaar

Ik ben alleen gaan wandelen in de bergen

En ik heb een zekere mate van hoogtevrees.

De test nu is, dat ik ga bezien of ik met een tweede loper en later in het seizoen minder last heb van angst en daarmee mijn GR5 avontuur in 2 stukken toch zou kunnen afmaken in een volgend jaar.

Dus heb ik mijn vriend Maarten zo gek gekregen met mij mee te gaan naar de Oostenrijkse Alpen. Hij is vervent bergwandelaar, maar zijn oude bergwandel vrienden zijn te zeer aangetast door de tand des tijds. In het dagelijks leven is hij kindercardioloog in ruste en hij had in die tijd absoluut geen ruimte over om te knikkeren. Nu echter vond hij jet een super idee om dat getweeen te gaan doen.

En ere wie ere toekomt: hij heeft ook nog eens de hele tocht uitgedacht en alle hutten gereserveerd.

Vandaag zijn wij in zijn auto Duitsland doorgeploeterd en in ons wandelgebied aangeland. De bergen zien er aanlokkelijk en uiterst  aantrekkelijk uit. Ik ben benieuw of ik dat morgen nog zal bevestigen. Wij gaan rondtrekken van hut naar hut.

Vanavond hebben wij op gepaste wijze gedineerd en morgen gaat het beginnen. Mijn voorbereiding was niet ideaal, maar de eerste etappe is iets van 12 kilometer met ca 800 meter hoogte verschil. Het moet te doen zijn.

1. Henk Scholten:
    👍👌🏃‍♂️🏃‍♂️😃
  2. Hannah Ietswaart:
    17 juli 2019
    Geweldig nieuws Kees! Ik hoop dat je van de bergen gaat houden. Doe ze alvast de groeten van mij, ik mag er over een paar weken heen en kan haast niet wachten.
  3. Sven:
    Veel plezier Kees!
  4. Hans:
    17 juli 2019
    Succes Cornelis. Je weet toch wel dat je nu officieel verslaafd bent? Goed dat jullie met twee zijn. Benieuwd naar de nieuwe verhalen.
  5. John:
    18 juli 2019