Dag 6 - Gargellen (1430 meter) -Tubinger Hutte (2200 meter)

24 juli 2019 - Gargellen, Oostenrijk

Al doop ik mijn pen in vermillioen, al drink ik nectar en eet ik ambrozijn met de Goden, al schilder ik met titanium blauw; dan nog kan ik nooit beschrijven hoe wonderbaarlijk prachtig het vandaag was.

De Alpen hadden een negenurige 3-D Imax show met alle hoogtepunten voor ons uitgelegd. Alle registers waren opengetrokken:

Woeste beken met door de zwaartekracht uitgelokte wit schuimende snelle wendingen

Prachtig oeroud dennenbos

Een schitterend V-vormig dal met een myrade van schitterende  bloemen en een prachtig edelhert

Een uitputtende steile klim van 700 meter plus, terwijl we al 400 meter waren gestegen, maar wel door beekdoorploegde alpenweides in feerieke staat

Een prachtige strakke graat ( ook wel kam genoemd) met magnifieke  vergezichten, dramatisch steile afgronden aan beide zijden en een uiterste uitdaging  voor uw scribent en zijn metgezel.

Een hut als een adelaarsnest met een Huttenwaard, die er nu gezellig bjj is gaan zitten.

EN 9 steenbokken die zich uiterst vriendelijk voor ons gepresenteerd hebben door ( om af te koelen) over een sneeuwveld te gaan lopen en zich later nog nauwelijks zichtbaar tussen de stenen hebben laten tellen.

Oh en even voor mijn trouwe lezers heb ik nog een belofte te vervullen. Uiteindelijk hebben wij het hoen van de tweede dag gedetermineerd en....

WE HEBBEN EEN KORHOEN GEZIEN, WE HEBBEN EEN KORHOEN GEZIEN, WE HEBBEN EEN KORHOEN GEZIEN ....

En al schrijvende loopt er net een prachtig vosje achter ons langs.

En dan loop ik met een halve zool, want op 25 minuten van de hut raakt de net gerepareerde en nieuw opgezette zool  van Maarten los. En zo heb ik ook nog eerste hulp bij losse zool gegeven aan een arts. De zool werd vastgeplakt met Hansaplast.  Het moet maar niet gekker worden.

De 6 woorden zinnen luiden vandaag. De  normale lezer kan nu afhaken. De badderaars daarentegen moeten nu de bril ophouden en met me meedenken:

Ik ben moe maar zeer  voldaan.

Heren in ruste werden weer vagebont

Losse zool maakt geen halve zool.

1. John:
    25 juli 2019