Dag 13 echternach

3 augustus 2017

Tja, dat krijg je er nu van. Overmoed komt voor den val. Ik heb mijn kilometers van gisteren zwarte moeten bekopen heden. Ik was niet vooruit te branden. Maar vooruit ik ben nu in Echternach een aardig plaatsje.

In de ochtend begin het met een makkelijke wandeling langs een beek. Het was totaal sprookjesachtig. Echt ongelooflijk. Het bos, de beek, af en toe mist, de rotsen: alles bij elkaar het toneel waar zo een fee, een elf of een tovenaar voor je zou kunnen staan. Het leek wel of ik in een droom liep.

Daarna werd het ruiger met rotsen en schitterende bomen. Hele rotsen formaties en tenslotte werd het uiterst woest. Het problem echt er was het pad. Dat werd zo stenig en woest dat je te veel aandacht voor je voeten nodig had en te weinig kon kijken. Ook was het er erg druk. Dat vond ik dan toch wel minder. Daar waar ik in het sprookjesbos in mijn eentje liep, leek het vanmiddag wel de Kalverstraat. Ik ben dat niet meer gewend. Kortom, waar ik gisteren vloog, ben ik vandaag gekropen. Dat is goed, want dan besef je weer hoe klein je wel niet bent als mens.

Heb ik gisteren eens een steen in de vijver gepletterd, vandaag will ik alle trouwe lezers zeggen dat ik het enorm waardeer dat iedereen zo intens de blog leest en zo meeleeft.

Vanavond is Mieke er en gaan we morgen samen op pad. Heerlijk zal dat zijn!

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

7 Reacties

  1. John:
    3 augustus 2017
    Echternach, zo'n beetje centrum van ardennenen eifel route. Vergeven van motorrijders en blijkbaar ook wandelaars. zal wel meer gebeuren Kees, een klein stukje populaire wandelweg en dergelijke. Geniet van het parallelle opwandelen. Take care
  2. Jan Pieter Blonk:
    3 augustus 2017
    Mooi plaatsje Echternach. Roept bij mij herinneringen op. Een jaar of 10 geleden was ik daar voor het laatst. De eerste keer was in een vakantie toen ik een jaar of 7 was, in de jaren vijftig. Kees veel plezier de komende dagen als Mieke er is.
  3. Wouter:
    3 augustus 2017
    Hoi Mieke en Kees,
    Veel plezier met wandelen! Echternach moeten jullie wel gepaste eerbied beleven! Kennen jullie de Processie van Echternach? Wereldberoemde processie rond Pinksteren. De deelnemers gaan drie passen vooruit en twee achteruit (vroeger dan!) ter ere van - let op - Willebrordus! Niet nadoen maar wel (kort) bij stilstaan?!
  4. Aad:
    4 augustus 2017
    Zijn je dagafstanden kartografisch berekend (in het platte vlak dus) of hou je rekening met stijgen en dalen, want het landschap is natuurlijk allesbehalve vlak? William Naismith (Schots bergbeklimmer) hanteert een vuistregel over wandelen. Gemiddeld per uur leg je 5 km af (platte vlak!) maar voor iedere 600 meter hoogteverschil overwinnen moet je een uur extra in rekening brengen. Dus als je 30 km in een dag aflegt maar je hebt ook in totaal nog eens pakweg 1200 meter overwonnen (over zo'n afstand heel normaal) ben je dus minimaal 8 uur in touw. Dat is meer dan bikkelen, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde automobilist 90 yards van zijn voertuig loopt (vastgesteld in Engeland gezien de maatvoering). Moraal: rust is belangrijk.
    Veel plezier met Mieke!
  5. Corinne:
    4 augustus 2017
    Dat wordt een gezellig weekend xxx
  6. Elze:
    5 augustus 2017
    Zonet de laatste dagen en etappes doorgelezen Kees. Je hebt al aardig wat km in de benen en het lijkt inmiddels al weken geleden dat je meezwom in t Zw. Heerlijk wandel weekend met Mieke saam.
  7. Jaap en Sandra:
    6 augustus 2017
    Geweldig Kees om je reisverslag te lezen. Af en toe zitten we te schuddebuiken van het lachen om je ervaringen! Prachtig!! Veel wandelplezier samen met Mieke gewenst!
    Mieke ook succes!