Dag 9 nu op 165 km

30 juli 2017


Vandaag een rust dag, althans dat was de bedoeling. Helaas de wanderlust heeft me te pakken en ik ben toch op stap gegaan.


Maar gisterenavond is Gekke Henkie ineens toch nog laat de camping op marcheren en staat zijn tent tegenover de mijne. Daarna hebben we een hele tijd zitten kletsen en Gekke Henkie bleek absoluut niet gek. Ik trek die keutel dus bij deze in en tevens met enig schaamte.


Net toen ik ter kooi wilde, kwam er een Nederland echtpaar langs dat gezellig bleef kletsen. Net nadat ik vanmorgen had opgebroken want ik moest verder. Mijn contanten zijn op en ik had geen eten meer dus ik moest op zoek naar een winkel waar ik de levensmiddelen moest aanvullen.


Maar eerst ben ik nog even voor een bakkie gevraagd. Uiteindelijk was het over half twaalf eer ik vertrok. Ja en ik merk dat al dat wandelen zijn tol gaat vragen. Ik ben moe en kom niet meer vooruit. Morgen wil  ik naar Vianden en dan een rustdag nemen. Daar is een mooie kerk en een slot dat van de 15e eeuw tot de 20e in bezit van de de Oranje Nassaus is geweest. Lijkt me cool daar eens naar te gaan kijken.


Bovendien schijnt het dinsdag erbarmelijk te gaan regenen dus 2 vliegen in een klap.


Vandaag heb ik een beetje heen en weer gewandeld voor mijn gevoel. MAAR ik heb wel een vos gezien. YES.


Er waren. Twee speciale ervaringen vandaag ( naast de vos):
Ik heb boodschappen gedaan bij een benzinepomp direct aan de grens tussen Luxemburg en Duitsland. Daar komt heel Duitsland inslaan. De benzine, de koffie en de sigaretten zijn kennelijk in Luxemburg goedkoper. Ik schat dat vandaag de gemiddelde kassa aanslag in die benzinepomp ruim boven de 150 euro per transactie lag. En toen ik dus met mijn lijstje kwam was ik niet zo n enorm gewaardeerde klant. Ik nam plaats tijd en ruimte in die beter gebruikt kon worden. Wat ook opviel was de hebberigheid van de dames achter de kassa. Echte haaibaaien! Heel interesssant.


En het tegendeel geviel mij ook. Ik kwam aan dorstig bij een café aan de Our. Maar ik had geen contanten meer. Dat besefte ik me net iets te laat. Toen ik opnieuw binnenliep om te vragen of het met Card kon, bleek dat niet het geval. Ik kreeg mijn consumptie daarop gratis.
Zo ontvouwde mij het pallet aan mensen en hun gedragingen. Leuk.
 

Foto’s

6 Reacties

  1. John:
    31 juli 2017
    Vianden heeft ook een beroemde waterkrachtcentrale! Leuk weer Kees
  2. Elze:
    31 juli 2017
    Ha Kees het gaat immers om de weg ernaar toe. Heel waardevol allemaal wat je zo mee maakt. Enne....geen contacten bij je...ik ga het ook eens proberen in Hillibilli. Mooie dag!
  3. Lianne:
    31 juli 2017
    Hoi Kees, wat later een reactie van mij. Heerlijk om met je mee te lezen. En wat kom je langs prachtige plekken! Groeten en ga zo door!
  4. Maarten:
    31 juli 2017
    Wat een fraai landschap, waaraan we meestal voorbij jakkeren. Gezien de groene kleur wel voldoende neerslag. Hoop dat de buien om je heen trekken. Veel groeten en succes!
  5. Aad:
    1 augustus 2017
    In dat deel van Luxemburg loop je natuurlijk niet de groothertogdom (en echtgenote) tegen het lijf. Weet eigenlijk iemand hoe die twee er uit zien? Is het een jong of een oud stel? Ach, wat doet er ook toe? Prachtig eldorado voor wandelaars. Dat van die buien kan kloppen. Hier vannacht in Boussac (1 augustus) pakweg 150 keer gefotografeerd in een nachtelijke sessie georganiseerd door de weergoden. Ook hier (overdag) wild op het pad: vos, ree, hop. Geniet van je rustdag.
  6. Corinne:
    1 augustus 2017
    Haai kees, heerlijk om die veldtocht van jou te kunnen volgen
    Kasteel/burcht van Viande ben ik toevallig pasgeledn ook in geweest! Was voor mij een sentimental journey... Ik raad je aan om wel de stoeltjes lift te nemen!! Veel plezier morgen xx