Dag 25

15 augustus 2017


Vandaag mijn eerste onweer. Het begon prachtig vandaag maar al gauw kreeg de zon zo' n typische waas en trok het steeds verder dicht. Uiteindelijk barstte het los terwijl ik door een bos liep. Ik heb een bosje uitgekozen met een lage boom, terwijl er rond om  verder behoorlijk hogere bomen stonden. Daar ben ik blijven staan tot het echt bij me was:  flits en bam! Toen het even verder was heb ik mijn rugzak afgedaan, mijn regencape aan en ben tegen die boom gaan  zitten en daar tegen de boom en mijn rugzak in slaap gevallen. Toen ik weer wakker werd was het bijna over.
Maar daarna werd het echt loodzwaar. Alle paden die men zo leuk uitkiest om door de natuur te lopen, waren bemodderd en loodzwaar te belopen. Zuigklei en zwiepmodder verder de hele dag. En inderdaad , ik ben ook flink uitgegleden. Helemaal onder de modder  en gekwetste trots waren de schades.
Ik heb er 33 kilometer opzitten en ben doodop. Het probleem hier is dat de campings en slaapgelegenheden zo ver  uit elkaar liggen. Soms moet je wel ver zonder het echt te willen. In het dorp waar ik nu ben, wilde eerst een dame me naar de camping brengen. Ik heb dat afgewezen en betreur dat nog... En de campingbaas kwam speciaal terug om me in te schrijven en heeft daarna nog even een bak frieten en en hamburger gebakken om mij te voeden. De keuken was allang gesloten.  De mensen zijn hier zo aardig.
Toch ga ik morgen weer verder, de einder tegemoet....
 

Foto’s

3 Reacties

  1. Jan Pieter Blonk:
    15 augustus 2017
    Klasse Kees, 33 km lopen in zware omstandigheden. Een diepe buiging en petje af voor je.
  2. John:
    15 augustus 2017
    oei, hier bespeur ik een enigszins defaitistisch slot. Kop op Kees
    Een bak met friet na donkere wolken
    geniet voor twee beleef het levenslied
    zo'n camping kan het gemoed intens vertolken
    er ligt nog zoveel moois in het verschiet
  3. Joost de Schepper:
    16 augustus 2017
    Kees knap hoor 33 km in de regen en de bagger
    Mooi moment om over je zelf na te denken
    Gr. Joost