dag 4 Spa
25 juli 2017
Vandaag een korte etappe om even te recupereren. Ik ben nu in Spa. Het was weer enorm prachtig met wijdse vergezichten en ik ben door een werkelijk geweldig mooi bos gelopen. Eerst vrij open met eeuwenoude beuken, die prachtig lichtgroen stonden te prijken. Op dat moment was er even een zonnetje, vandaar!
Daarna een veel dichter bos met dikke eiken en dicht bladerdak ( heel handig want toen regende het pijpenstelen). Ik heb enorm op mijn tellen moeten passen want als ik daar verkeerd gelopen was, dan hadden ze me over 150 jaar bij toeval gevonden. Dan hadden ze zich vast afgevraagd of het dan echt waar was dat men zich toen oo
Ja en daarover gesproken.... als je loopt met de hele bedoeling op je rug dan sta je behoorlijk buiten de maatschappij. Bijna niemand is meer ingericht op iemand die loopt. Dat merk je als je de weg vraagt. Of omdat je kleine paadjes neemt en weg blijft van de drukke punten. Voor mezelf lijkt het wel alsof je obscuur wordt. Althans zo voelt het wel een beetje.
Over kleine padjes gesproken. Ik had er zo een paar vandaag. Die waren bijna volledig overgroeid met brandnetels, bramen, stekelige struien en dikbladerige hazelaars. Als het paadje dan aan de andere kant is afgebakend met heel gemeen uitziend prikkeldraad en het heeft net geregend dan zullen jullie als trouwe lezer, zelf de conclusie kunnen trekken. Ja inderdaad ik was zeiknat aan mijn linkerzijde, mijn regencape moest nl uit en ik heb schrammen op de klapkuiten.
Onderweg heb ik het Belgische leger van de ondergang gered door een stuk gereedschap terug te brengen dat ik zomaar op straat vond. Het bleek zo n 20 meter voor een kampement te liggen en ik ben de kwaadste niet tenslotte. Het was een ondeel dat hoort bij een kanon........ In ieder geval is het leger hier nu weer op volle oorlogsterkte.
Door de doornen is mijn gele plastic regen cape kapot. Prcies onder deckap en precies in het midden. Dus drupt het door precies in mijn nek en zo de ruggegraad af. Heerlijk..... helaas heeft Spa wel water maar geen sportzaak wwar een cape te krijgen is. Mjn hoop is gevestigd op Stavelot... morgen over 20 kilometer....
Ik zit nu in een chambre d' hote in een heel sjieke villa voor een habbekrats en heb al mijn was gedaan die nu in de badkamer hangt te drogen. Ik ga zo Spa in voor een lekkere maaltijd en een biertje. Het leven is goed.
Foto’s
3 Reacties
-
Elze:25 juli 2017Het klinkt goed en jij klinkt goed Kees. De paden op de lanen in...en ik verneem de frisse moed. Lekker biertje... proost! Wij moeten nog eerst even een baantje trekken voordat we een drankje mogen. Mooie dag morgen.
-
John:25 juli 2017beter en beter dus.
-
Jelle:26 juli 2017Cool Pap! Wat mooi ook om die foto's te zien.
