PP dag 1 Coevorden - Hardenbergn ergeNs rond de 200

3 september 2018 - Abreschviller, Frankrijk

Dag 1 depart II  - Prelude

Ik ben terug in Abreschviller. Daar waar ik de vorige keer mijn Waterloo heb gevonden. Morgen vertrek ik de Vogezen in.

Ik ga het zien. Het beste is van dag tot dag te leven En dan te bezien hoe het zich gaat ontwikkelen.

Zo n Thalys is een snel ding, maar op de keeper beschouwt, is het gewoon een heel hard rijdend kippenhok. En dan bedoel ik de meest droevige legbatterij. Zeker in een carree van 4 zit je bot boven op elkaar. Gelukkig had ik na Brussel het rijk alleen. Dormir a Grande Vitesse: het heeft wel wat.

Op Gare du Nord bij het uitstappen lispelde een oudere heer tegen zijn vrouw: Compostella. Het maakt me blij dat ik daar nu juist NIET heen ga. Ik zoek rust en eenzaamheid en hoef dat circus niet.

Voor Gare de l’ Est was een kunstgrasveldje met zitelementen en ligstoelen. Heerlijk voor de lunch en totaal onverwacht.

Dat was ook de vertraging van 40 minuten die wij in Parijs opdeden. De late bus naar Abreschviller was daar door al vertrokken en een taxi bracht uitkomst.
In een gesprek dat zij onderweg voerde, ving ik op dat ik een “pauvre” was die ze niet langs de kant van de weg had kunnen laten staan. Tja....

Morgen op pad en dan zuinig zijn op het lijf en de leden.
Allez les pauvres!

1. John:
    3 september 2018
    je ziet er uit als een jonge God, die Fransen, toujours les pauvres
  2. Henk:
    3 september 2018
    Heeel veel suc6 Kees. En inderdaad, volop genieten van dag tot dag. We reizen graag weer met je mee.
  3. Karin hentzen:
    Ha Kees,
    Morgen lekker lopen in alle rust. Kan je wel gebruiken na zo’n weekend met een vol huis 😀 bedankt voor de gezelligheid!
    Ik zal je verhalen met plezier volgen! Bon nuit 🌙
  4. Hans:
    4 september 2018
    Neem aan, dat je uit balorigheid in Abersviller terstond aan de steak au pauvres gegaan bent 😁
  5. Sven:
    4 september 2018
    Goed vervolg van je reis! Veel succes en plezier onderweg😀
  6. Karin:
    4 september 2018
    Kees, dat de onweersbuien ver van je pad mogen blijven 😉
  7. Jan Pieter Blonk:
    4 september 2018
    Zie er elke dag naar uit je reisverslag te kunnen lezen
  8. Maarten:
    4 september 2018
    Heel veel plezier en succes, Kees. Ik reageer niet ieder keer, maar ik léés wel elke keer jouw vermakelijke observaties. We reizen een beetje met je mee!