GR 5 deel II dag 25 Villers-le-Lac naar Les Seignes

28 september 2018 - Les Seignes, Frankrijk

GR5 deel II dag 25 Villers-le-Lac  naar Les Seignes

43.877 stappen voor bijna 29 kilometer

Een werkelijk schitterende dag, die vroeg begint omdat sommige oudjes heel luid bezig zijn op een onzalig vroeg uur. En aangezien het kippenhok niet gemaakt was om geluid tegen te houden, mag iedereen mee genieten.

Om kwart voor negen sta ik bepakt en bezakt buiten. Geen wolkje aan de hemel, wel een over het hele dal. Dat blijft toch een fenomeen zo’n wolk onder je. Net als later  vandaag een roofvogel die ruim onder me door vliegt.

Bij het logies gaat hier heel wat a contant. Dus was het weer tijd flappen te tappen en voor een lekker vers broodje. Het zal een rustig dagje worden met  maar net over de 20 kilometer. Helaas......helaas.

Allereerst is het van het hotel naar het stadje al zeker 3 a 4 kilometer en later op de dag let ik slecht op en loop een soort eivormig traject, waarbij ik anderhalf uur lekker aan het doorstappen ben voor Jan Doedel. Compleet voor Jan Doedel.

Ik ben razend. Want degene die hier de bewegwijzering doet, is nogal eens onduidelijk. Dit omdat hij zijn bordjes niet op de kruising zelf hangt, maar net 50 a 100 meter verder. Onlogisch, onpraktisch en onaangenaam. Ik ga er dan ook totaal van uit, dat hij hier de grote schuldige is.

Helaas de werkelijkheid is ruw en wreed. Uw podolier heeft op het verkeerde moment even niet opgelet en zo een maar al te duidelijk  signaal om rechts af te slaan grotelijks gemist. De wijze les die ik hierdoor aan ieder mee kan geven: laat niet het hoofd hangen, dat geeft alleen maar problemen en lost niks op.

Maar verder was het een dag, die de wandelslaven der GR5 tot grote vreugde heeft gebracht.  Verstilde dalen, waar Vadertje Tijd geen grip op lijkt te hebben, weids en fraai.  Overigens ondertussen wel grote activiteit op al de prachtige boerderijen.

Een prachtige tocht door een prachtige wereld. Ik ben een bevoorrecht mens, dat ik zo’n wandeling  maken mag en vooral nog maken kan. En ik geniet dan ook met volle teugen en in volle overtuiging. De wereld is prachtig en het leven lacht me toe. Dus teruglachen is dan het devies.

Er is wel een dingetje. Mijn logies is ook een paarden centrum. Maar het pilletje dat ik genomen heb, werkt naar behoren. Het niesen is gestopt.

Joseph logeert hier toevallig ook. En we delen de slaapzaal. En zo moet het in de wereld zijn: gisteren nog vreemden en vandaag slapies!

1. John:
    28 september 2018
    geluk zit in een klein ho(e)kje Kees. Hoe meer naar het zuiden hoe groter de kans op gieren. succes! ik heb het moeten doen met spaanse danseressen onder water